lørdag 4. juli 2020

God sommer?

NRK har tatt sommerferie allerede fra 1. juni.

Uansett om du hører på NRK 1, 2, 3 eller NYHETER er det sørgelig innhold og sommerferie. Sparebluss har tydeligvis slått til! Selv de gamle programlederne halter videre. Dan Børge og Tande- P forsøker seg i P1+. Mulig ledelsen i NRK tror at vi som har passert 60 er svært sløve og syntes tomt prat uten innhold er ok. For å si det tydelig:

Dette er pisspreik-radio!

Jeg har alltid hatt stor sans for både Børge og Tande-P. Men hallo! I tillegg har søstrene Koss-Furuseth inntatt Reiseradioen på NRK P1..Dette er det rene skjære tøv. Og det høres ut som om de to gutta har fått en time til rådighet for å snakke litt sammen uten manus og uten planlegging. Vi over 60 er mulig noe sløve, men vi godtar ikke en time med usammenhengende vås!

Jeg har vokst opp med Rolv Wesenlund med alle hans påfunn og også filmen Mannen som ikke kunne le.i 1968. Min mor hadde sett et klipp av filmen på sort/hvit-.tv'en, men skjønte overhodet ikke humoren. I dag skjønner ikke jeg bæret av dagens såkalte humor. Så nå som tidligere er det tydeligvis en generasjonskløft!


Vi  har her i vår lille redaksjon for øvrig planlagt noen 'friske' innlegg utover sommeren og høsten. Disse kommer fortløpende. Ingen sommerferie her!

Altså noe å glede seg til!

I tillegg lover jeg å bytte ut sitronsyren med sukkertøy. Altså ingen surmulig videre i sommer!
Vi avslutter idag med et gammelt visdomsord:



Fortsatt god sommer og god bedring til dere som ligger nede.


Geir
geirh@getmail.no



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar