onsdag 4. november 2020

Akson del 2


 Først i dag bare en liten kommentar til vårt forrige innlegg om vårt (Norges) nye digitaliseringsprosjekt (AKSON)    

Vår kjære helseminister (Bent Høie) kunne jo ikke være dårligere enn oss som tross alt bare driver med litt bloggskriving på si. Han kastet seg på telefonen til Aftenposten og fikk umiddelbart inn en pen helside (Bilde under).


Vi er på ingen måte såre av den grunn! Tvert imot! Vår helseminister er en bra kar så vi deler gjerne artikler med han. Men altså som en god nummer 2.

Så over til dyreriket



Hvor er Knut?  Jo da! Du kjenner vel han. Bokfinken som alltid pleide å være på fuglebrettet.
Verken han eller fruen har vært å se verken i sommer eller i høst. Hundrevis av gråspurv og kjøtt- og blåmeis, men som sagt ikke engang en fjær fra den kjære lille bokfink. 
Er det en oppegående ornitolog eller zoolog der ute som vet årsaken? Har de reist sydover for godt?
Eller har jeg vært for opptatt med meisboller og solsikkefrø til meiser og spurv?


Siden vi likevel er inne på de små i samfunnet tenker jeg ofte på vår store tegner og forfatter Kjell Aukrust. I min spede barndom klarte jeg å stave meg gjennom Flåklypa og alle de utrolige rare figurene hans. I tillegg hans tøffe, såre, morsomme og rare tegninger! 

Et boktips, både som julegave eller til deg selv, er biografen om hans liv og 'familie'; Solan Ludvig og alle de andre. Løp og kjøp til store og små!





I mitt neste blogginnlegg skal jeg gi deg et godt tips som hjelper hvis du av og til syntes livet er en smule kjedelig.



Geir
geirh@getmail.no




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar