onsdag 2. desember 2020

I disse koronatider...

 Det kommer jo stadige nye regler. Enten fra Folkehelseinstituttet (FHI), Helsedirektoratet, Nakstad personlig eller andre mer eller mindre offentlige personer.

I tillegg er det jo en gjeng med såkalt "forståsegpåere". Utrolig mange har en mening! Særlig hvis en av de offentlige uttaler seg litt kleint! Da strømmer det på med store og små 'personligheter' og fra alle kjønn! Og alle medier. Og ALLE mener selvsagt at JEG vet best og vil helst bestemme hvilke tiltak de offentlige skal ta. Og beslutningen skulle selvfølgelig bli tatt i går!

Og det er jo en særdeles skremmende og usikker situasjon vi befinner oss i. Det er mulig at dette er prisen med et godt demokrati. Alle skal kunne uttale seg og helst være med i alle beslutningsprosesser. Men noen må (heldigvis..) ta en beslutning. 

Jeg må jo innrømme at jeg også kunne tenke meg å si min mening, men heldigvis sitter det særdeles oppegående folk både i FHI og regjering. Og nevnte Nakstad (Jada! jeg har rost han opp i skyene tidligere) stoler jeg fullt og helt på. Og jeg sover derfor godt om natten. 

Det som irriterer meg en smule (eg. veldig mye..) er de som snakker og uttaler seg som om de er GUD selv og helt krystallklart vet hvordan og de skal redde verden og kommer umiddelbart med en ordflom av svada!

HALLO! Vær så snill og hold kjeft!


KOROAEN gir oss en svært alvorlig tilstand for øyeblikket, men vi må jo få lov til å lysne litt på gravalvoret da..

Ikke vet jeg hvem som er forfatter for artikkelen nedenfor, men jeg håper vedkommende har fått tilgivelse og ikke sparken..




Ja da! Dette er et avisutklipp. Men det må jo være en hos FHI selv som har skrevet dette med mindre det er manglende kontroll hos dokumentansvarlig hos samme etat (Siden det står klokkeslett antar jeg at det et interskriv som (uheldigvis) ble gitt til pressen.

Vi får håpe vi kommer oss helskinnet gjennom desember. Vi i vår lille bloggredaksjon vil holde fjærpennene klare døgnet rundt og klore ned gode kommentarer helt frem til årets slutt.

(Derfor tar jeg allerede nå sjansen på en liten nisse...)


Geir

geirh@getmail.no



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar