tirsdag 29. desember 2020

Nå haster det!

 

Både med å evaluere forsettene for 2020 og kanskje 'revurdere' 

de nye forsettene for 2021?


Men selvfølgelig gikk alt som planlagt i år; 

  • Du begynte allerede 1, januar 2020 med daglig trening, spise sunnere, være snillere med de du omgås, være forsiktig med pengebruk og alt de der andre greiene...
  • Begynte å planlegge aktiviteter fremover slik at ikke alt kom som julekvelden...
Så hvorfor blir det ikke som du planla da?  Akkurat!

Men jeg selv da? 

Jeg har nok blitt ganske mye mykere i kantene på mine eldre dager. Jeg kan si som min store helt forfatter

Kjell Aukrust 

sa: Jeg var nok mest lik Solan Gundersen inntil jeg fylte 50 (Tjo hei og livet er herlig!). Deretter 'konverterte' jeg til å bli mer lik Ludvig (Bildet under) som alltid sa Det er fali det!      


Det samme sier jeg nå; Det meste er 'fali'...altså er det lurest å holde seg inne. Skjønt du kan jo få taket i hue..

Men det er vel lurest å gjøre som Ludvig; Holde seg inne under dyna de første dagene av året og se an hvilke store og små planer GUD har. Det kan jo hende at han (hun..?) har planer om å se det litt an den første tiden. Altså ligge litt på været. Trump har jo lagt seg litt ned på så kanskje januar blir en lun og vårlig måned og ikke bare nordavind fra alle kanter og minus 20!

Jeg tror at bare vi kommer oss sånn noen lunne gjennom januar og halve februar merker vi at det blir lysere kvelder og sola begynner å bli en smule varm. Det hjelper! 

Når det gjelder fysisk fostringer det nok verre. Jeg har en stygg vane med å gå hardt ut hver mandag grunnet 'god' planlegging hver søndag. Det er utrolig lett og ser flott ut å pynte hver ukedag  på kalenderen med "lett trening supplert med vekter": Garasjen er full av all verdens vekter, styrke- og ro-apparater. Ja da! Det ser ikke ut som om de har store slitasjeskader.
I tillegg har jeg tilgang til Nesoddens mange lysløyper sommer og vinter. Jeg kan derfor heller ikke skylde på manglende treningsarealer.

Er det en treningspsykolog eller annen klok dame/herre der ute som har gode ideer og forslag til hvordan mitt hode kan omstille seg blir jeg glad.


Geir
geirh@getmail.no


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar