fredag 12. juni 2015

TV programmer

Jeg ser en del på TV. Favorittene er bilprogrammer, matprogrammer, sitcoms og en god film innimellom også nyheter, selvsagt. Det er klart, det er ikke alltid jeg finner noe som fenger selv med mer enn 40 kanaler til rådighet. Når sant skal sies er ikke utvalget særlig bredt. En del programmer går på flere kanaler og noen programmer høres helt fjerne ut. Men jeg er jo kjent for å ha et åpent sinn og alltid klar for å prøve nye ting så jeg bestemte meg for å prøve noen av disse spesielle programmene og dele mine erfaringer. Dere kan jo se på det som forbrukeropplysning og det er jo nyttig. Og jeg sparer dere for noen stygge opplevelser foran TV apparatet.



Et program som kan høres interessant ut er Doomsday Preppers. Det er om folk som satser på at samfunnet skal bryte sammen og enhver må greie seg selv. De samler mat og vann, bygger barrikader rundt hjemmet sitt og har retrettmulighetene klare. Programmet viser alt de må tenke på og ha i orden når anarki og lovløshet inntreffer. Det viser seg snart at det hele er en unnskylding for å ha våpen og drive med skytetrening. I en av episodene skulle faren lære sin tolv år gamle sønn å skyte og greide å skyte seg selv i hånden. Meget underholdende.
Call of the Wildman er også et program som har fanget min interesse. To karer bosatt i sentrale eller sydlige deler av USA fanger uønskede dyr på gårder eller i hus. Hvis en vaskebjørn eller annet har forvillet seg inn et uønsket sted, hyres disse noe tannløse hillbilliene inn for å fjerne dem. Dette foregår med mye styr og bråk og amerikansk liksom-dramatikk.
I USA og kanskje også andre land bruker produsenter i stor grad kuponger for å folk til å kjøpe deres produkter. Programmet Rik på Rabatt tar for seg mennesker som har viet sitt liv til å klippe kuponger og innkassere rabatt. Vi ser hele familien fyller opp flere handlevogner, og ved kassen leverer de kupongene. Det er en tidkrevende prosess og mye arbeid for kassereren, men sluttsummen er bare en brøkdel av den opprinnelige. Og folk bak i kassakøen applauderer det hele, istedenfor å bli utålmodige. Veldig amerikansk og tidvis underholdene.
Det er et mylder av programmer for enhver smak og interesse, vær ikke redd for å zæppe og bli ikke nervøs om kanalnummeret passerer 10. Det kan være verdt det. Liker du å se på andres pinlige sykdommer? Det finnes et program for deg! Tror du at bigfoot finnes? Det gjør også folk i avstengte deler av USA og de har eget program! Flere programmer handler om kommende bruder som leter etter den perfekte kjole. Et program er viet til å vise bisarre sexskader, et annet viser folks mislykkede plastiske operasjoner.
For ordens skyld, jeg ser ikke på alle disse programmene, men med et åpent sinn og aktiv zapping har jeg vært innom mange rare kanaler. Dere burde prøve dere også, vær litt ”gærne” og zapp i vei, det er moro!

Jens 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar