mandag 10. juni 2019

Time is on my side

Time is on my side er er en sang skrevet av Jerry Ragovoy og Jimmy Norman og først spilt inn av Kai Winding and his Orchestra i 1963. Den er siden den gang spilt inn av flere artister, men jeg ble først kjent med den da jeg hørte The Rolling Stones versjon i 1964. Jeg var allerede da Stones-fan og synes den var topp. Tiden har gått og det er vel ikke akkurat den Stones-låten jeg spiller mest i dag, men jeg synes fortsatt den er bra. Du kan høre den her www.youtube.com/watch?v=5XANfJCCHUk


Bildet er fra The Rolling Stones konsert i Messehallen på Sjølyst i 1965, hvor jeg selvsagt var tilstede. Det har gått mye tid siden den gang og jeg må vel innse at jeg har kommet i den alderen hvor tiden ikke lenger er på min side.

Det er for såvidt ikke noe å deppe over, at tiden går er noe vi alle vet. Jeg kan selvfølgelig ha noen tanker om hvorvidt jeg har brukt denne tiden på den rette måten. Vanskelig å si, når du er midt oppe i det tenker du ikke så mye over det. Du gjør det du vil gjøre og det som forventes av deg, det er det som kalles livet. At Stones har brukt tiden godt er det ingen tvil om.

Når jeg tenker tilbake så føler jeg vel at jeg har brukt tiden på den måten jeg selv har valgt. Veien til der jeg er i dag kunne sikkert vært annerledes. Noen dumper og hinder har det selvsagt vært og noen ting kunne sikkert vært bedre. Men det kunne helt sikkert også vært mye verre. Sånn er det vel for de fleste av oss.


Det er ikke meningen å være deprimerende og gi inntrykk av at alt er over, for det er ikke sånn jeg føler det. Men noen ganger er det fint å tenke litt tilbake. Basert på egne erfaringer vil jeg prøve å gjøre veien videre så jevn og rett som jeg selv ønsker den skal være.

Jens




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar