torsdag 9. april 2020

God påske?

Kort påskehilsen idag:
Holde deg hjemme, ta det rolig og og 
lytt på radio!




Våre myndigheter oppfordrer og befaler oss å holde oss hjemme i påsken. Altså blir det å ta det rolig. Og det er mye bra på dampradioen, Og som du vet; bilder er best på radio.

Derfor kan jeg dessverre ikke besøke påskekyllingen Knut og den lille kylling-bua i år (bildet).. Håper han klarer seg alene.

Jeg kunne selvfølgelig nå skrevet fire blodtrykksøkende avsnitt om det å være så uheldig å anskaffe hytte utenfor kommunegrensen der jeg bor. Men det gjør jeg selvfølgelig ikke! Det kunne imidlertid vært spennende å høre hvilke REELLE argumenter beslutningsgruppen har, bortsett fra dårlig kapasitet fra brann- og hjelpekorps hvis Koronaen slår til.
Noen kjører jo frem og tilbake mellom hjem og hytte hver dag bare på trass!
Men selvfølgelig er dette en liten bagatell oppe i det som i verste fall kan bli en tragedie.

Påskenøttene våre får vi la ligge iår. Så får vi håpe at koronaen slipper taket i løpet av sommeren.
En varm hilsen til alle redningspersonell og helsetjeneste som kan bli utsatt for smitte i sitt daglige arbeid.

Jeg håper vi er tilbake til 'normalen' i løpet av juni. Pass på dere selv og nærmeste familie! Det er usikkerheten og uvissheten som bekymrer meg en smule.

Fortsatt god påske!

*

I skrivende stund hører jeg at NRK melder om kontroll av all båttrafikk ved Ferder.  De som har tatt en båttur til Strømstad vil uansett  få 14 dagers karantene og bot! Altså det samme som om du hadde tatt bilen!


Geir
Geirh@getmail.no

..





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar