søndag 5. april 2020

Noen koronarelaterte betraktninger


Påsken er over oss og alle er enige om at den blir litt annerledes enn vi er vant til. Og hva så? Jeg forstår selvsagt at de som har investert i kostbare hytter gjerne vil bruke dem i påsken og at de som pleier å reise til varmere strøk vil savne dette i år. Men dette er vel egentlig typiske i-lands problemer som knapt nok er verdt å nevne.

Takket være at vi her i Norge har ressurser til å håndtere problemene på den beste måten, ser vi kanskje en lysning i situasjonen. I mange land både i Europa og resten av verden er forholdene annerledes. Mindre ressurser og større befolkningstetthet er medvirkende årsaker.

For å være helt ærlig så begynner jeg å bli noe lei av hele korona-situasjonen, det gjelder vel de fleste av oss. Holde seg inne og vaske hendene begynner å bli litt kjedelig. Det er et paradoks at det tidligere år har vært mye snakk om at mange sitter alene i påsken og i år er det akkurat det vi skal gjøre.

Vi hører om mange som sliter for tiden, arbeidsplasser forsvinner, kanskje for alltid, kulturarbeidere står uten fortjeneste og butikker stenger. Heldigvis har myndighetene satt i gang støtteordninger og mange er kreative for å lette på situasjonen.

Jeg liker å følge sport på radio og TV og da det forsvant trodde jeg det ville bli et savn, men etter en uke var det greit. Trenger vi egentlig sport og idrett? Det er trist for alle som jobber i forbund og idrettslag, men bortskjemte og egoistiske utøvere kan vi klare oss uten.

Ellers er jeg foreløpig frisk og rask og lett og fin i kroppen. Det eneste er at jeg lider av et stygt tilfelle av «korona-hår». Jeg hadde time hos frisøren samme dag som de ble stengt og jeg vet ikke når de åpner igjen. Men hestehale på gamle menn er jo ufattelig stilig. (Nei).


Stå på alle sammen, det kommer bedre tider!

Jens 






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar