mandag 20. april 2020

Harald Gullskjegg* rir igjen!

Harald var småkonge i Sogn på 800-tallet. Jeg kom til å tenke på han da jeg trodde hyttekrigen var over. Jeg trodde det bare var i påsken hyttefolket måtte holde seg hjemme.

Å nei du! Det rasler fortsatt i blanke sabler i småkonge-rikene. Oversatt betyr det kommunesjefene.
De har tydeligvis litt varierende titler for å forvirre innbyggerne, Noen kaller seg Rådmann, andre Kommunalsjef, osv...

Altså har svært mange av disse små-sjefene nå funnet ut at påskeuka var en rolig og flott tid uten hyttefolket! Så hvorfor kan vi ikke like godt strekke forbudet noen uker til! Så et forsøk på kompromiss er:

Vær så snill: Dra til hytta bare hvis det er nødvendig!


I ren feighet tørr jeg ikke å nevne navn på kommunene og sjefene. En rettssak har jeg ikke råd til. Og jeg er spent på hva definisjonen av 'NØDVENDIG' er!

Noen politikere har nå forsøkt å få til noen kompromisser. Kan ikke hytteeierne vente en
uke eller to? Eller aller helst vente til juni/juli.



Bilde: Halvdan Svarte. Jeg fant dessverre ikke noe bilde av *Harald Gullskjegg. Men han var småkonge på 800-tallet Dårlige kår for tegnere i den tida.


I skrivende stund hører jeg på NRK at i Flesberg teller de biler som 'ikke hører hjemme der'.

Denne hyttesaken er jo bare en  fillesak oppe i det tragiske Korona-viruset. Men i følge forsker og siv. ing. Tor Arnesen har nå de fleste hyttene samme standard som hjemmeboligen. Det er derfor uten grunnlag at hytteforbudet kommer.

Vel! Ute skinner sola og våren nærmer seg. Jeg håper at vi i fellesskap kan holde hverandre i hendene og ønske god vår og sommer!

Geir

geirh@getmail.no





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar