torsdag 28. januar 2021

Et bilde sier mer enn 1000 ord





Jeg er over middels interessert og glad i våre villdyr. Også ulven. (Nei! I dag skal jeg ikke dra frem denne diskusjonen...). Men jeg begynte å se litt nærmere i Kapital på diverse kunstkreasjoner som var til salgs.

Bildet (fotoet over) syntes jeg er utrolig bra. Fotografen har produsert 12 eksemplarer i format 
180 x 198. 

Prisen er Kr. 195.000

NB! pr. bilde..


Ja da! Bjarne M er sikket en bra maler og/tegner og ja, han har 'fått et navn' som det heter. Og da spiller det vel ingen rolle om en sjuåring hadde levert denne til sin lærer i 1. klasse og kanskje også fått noen kommentarer og litt ros for kreativiteten. Og prislappen er det ikke noe å si på. 17 tusen er jo ikke mer enn til  lerret og maling. Og det er jo tross alt bare 35 eksemplarer han skal selge. 



Men som de fleste kunstnere sier: Et kunstverk skal betraktes og nytes. Prisen skal ikke diskuteres, men aksepteres.


Et par avisutklipp i dag. Først fra avisen Hallingdølen datert 13. januar 1953. Her er det ikke nødvendig med bilde!




Til slutt i dag tar jeg med et utklipp fra Aftenposten og ex-president Trump. Men uansett hva du mener om den amerikanske (ex)presidenten, syntes jeg ikke han skal sparkes under beltestedet!





Ha en fortsatt fortreffelig januaruke: Og hold deg mest mulig innendørs i kulden! God helg!

(I helgen skal jeg vise deg noen 'vovede' ukeblader fra 50-åra. Her kommer det litt av hvert..)

Geir
geirh@getmail.no




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar