torsdag 23. juli 2015

Sommeren fortsetter...

Jeg vet at det fortsatt er sommer ved å se på kalenderen. Det er ikke det at jeg klager, for all del, men jeg er vant til å forbinde sommer med varme! Det har ikke vært sånn i år. Tidligere år, jeg kan faktisk huske helt tilbake til i fjor, var det varmt og godt store deler av den tiden kalenderen definerte som sommer.

Det er lite vi kan gjøre med dette og det er tross alt ikke snøslaps i juli foreløpig. Hva er så følgende av en kald sommer? Jordbærene er ikke like søte om når det er mye sol og varme. Litt færre dager med shorts og t-shirt kanskje, jeg kler meg etter kalenderen og har frosset litt innimellom. Det meldes om at det er ti grader kaldere i badevannet i år enn i fjor. Selv er jeg ingen badenymfe, men det er klart det er dramatisk for de som er det. Ser også at det fortsatt ligger mye snø på steder det normalt skal være bart for lengst. De som bor der håper vel på at den gamle snøen går før den nye kommer.

Dette er jo stort sett for bagateller å regne, det er tross alt sommer. Gjør det beste ut av den, høsten og vinteren kommer tidsnok.

Dersom jordbærene er litt sure så strø på litt melis. Det er faktisk godt med litt balsamico-eddik på også.


Jens 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar