mandag 16. mars 2015

Nye utfordringer


Jeg er av den oppfatning at uansett hvor voksen (eller gammel) jeg blir, er det viktig av og til å ruske litt opp i hverdagen ved å utfordre meg selv til prøve nye ting. Jeg tror det er bra for karakteren å komme seg ut av komfortsonen en gang i blant og litt vekk fra det som er trygt og godt. Ikke hele tiden selvsagt, men være litt ”gal” innimellom og kaste seg ut på dypt vann.

For noen kan det være problematisk å forandre på selv de små ting i livet. For eksempel prøve en annen tannpasta enn den vanlige, eller kjøpe en annen type ost. Og jeg kjenner folk som ikke har tenkt en ny tanke siden tidlig på 80-tallet.

Lørdag ville jeg utforske et for meg nytt område. Jeg var klar over risikoen jeg tok. Jeg ville kanskje aldri bli den samme igjen, det ville prege livet mitt for lang tid fremover. Men jeg bestemte meg for å ta sjansen. Jeg ville se på Melodi Grand Prix på TV!

Jeg skjønte jo at dette var noe jeg ikke kunne håndtere alene så jeg inviterte en venninne til å se den sammen med meg, for trøst og støtte. Jeg liker å høre på popmusikk fra 60- og 70-tallet og gitarbasert rock og americana. Jeg regnet ikke med at noe i disse kategoriene ville dukke opp i programmet. Og det gjorde det ikke. Programmet dro i gang, med flinke programledere og mye lys og bråk. Jeg har verken tatoveringer eller morsomt hår, men det hadde alle som var med i programmet! 11 melodier med forskjellige artister ble spilt etter tur. Fine sceneshow og egentlig ganske god underholdning. Og så var det noen som stemte frem de beste og en vinner til slutt. Hvordan dette skjedde har jeg ikke helt klart for meg, men det er uvesentlig. Jeg skal ikke si noe om hver enkel melodi eller artist. Og tro meg, mye kunne sies, men da programmet var over sto vi igjen med den beste melodien som vinner.

I etterkant kan jeg konkludere med at jeg tålte opplevelsen av MGP (som vi kaller Melodi Grand Prix) ganske godt og at jeg neppe vil få varige mén! Tror til og med at jeg likte det - litt.

Så til alle dere der ute som sliter med små og store utfordringer i hverdagen, kast dere ut i det. I noen tilfeller vil det berike livet deres og i andre vil dere få en bekreftelse på at dere hadde rett, det var bra som det var. Dere kan ikke tape!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar