søndag 28. april 2019

Våren er her!


Og sommeren er like rundt hjørnet!

Se bare på bildet av Nasse som nyter sola og allerede har fått en gyldenbrun farge i ansiktet!




Husket du å markere dagen 24. april da? Det burde du fordi det var Førerhundens dag og  Forsøksdyrenes dag. Den siste håper jeg vi snart kan stryke. En professor i medisin og dyrehelse mener at vi snart kan oppnå den samme effekten i forskning uten å bruke forsøksdyr. La oss håper han har rett! Når det gjelder førerhundenes fokus bør også de som er så heldige å få hund også bli oppdratt i hundepsykologi og dessuten  bli pålagt å  fornye 'hundelisensen' hvert år.

Sommeren står for døra! (For et merkelig uttrykk..)
Joda! Jeg vet vi fortsatt er i april, men skal du bestille hytte eller strandparsell på Sørlandet er du nok allerede for sent ute. Så det blir nok hytta hos svigers iår også! Har du fortrengt hvordan det var  ifjor?

Takk til streikekomiteen i SAS
Jeg var i et konfirmasjons-selskap igår og vil rette en stor takk til SAS' streikekomité! Det er alltid vanskelig å finne nye samtaletemaer under kaffen, men streiken ble fort et hett tema som holdt samtalene vedlike i nesten 3 timer! Siste innlegg kom akkurat da desserten var fortært!


!
Til slutt idag en gjenganger!
Når selv programledere i Dagsrevyen og andre nyhetssendinger har begynt å bruke (eg. misbruke) ordet SYK, vet jeg ikke om jeg skal le eller gråte! De går da an å lære seg å bruke andre forsterkende ord som er like gode! Er ikke riktig språk et fag på journalisthøyskolen? Bruk sunn fornuft og tenk dere om iallfall da! Hvor er filologene og dere andre som skal lære journalister og nyhetsopplesere riktig norsk? Og hva med lærerstanden?


Men ellers er jeg (nesten) like blid!


Geir
geirh@getmail.no


Bildet av Nasse: Dyrevernalliansen


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar