mandag 3. februar 2020

Herlig sakte-tv og blodtrykksmedisin


Ja da! Det er ikke ofte jeg roser NRK!

Men æres den som æres skal! Denne Svalbard-reportasjen ombord på Hurtigruten gjennom hele uka har vært topp! Vi har i skrivende stund riktignok ikke kommet lenger enn halvveis, men jeg tørr allerede nå si at verken BBC eller andre tv-stasjoner hadde klart det bedre! De er amatører i forhold!

Og bilder fra reportasjen sier som alltid mer enn ord! Både reportere og skipsmannskapet har gjort en kjempejobb! Jeg hadde ikke plan om å sitte å glo hele tiden, men jeg var redd for å gå glipp av 'noe stort' så jeg ble sittende.


For eksempel denne isbjørnen som hadde en særdeles avslappet formiddags-blund. Han (eller hun?) lå i sola og nøt en herlig dag! "The king of Svalbard" så kanskje ikke så farlig her men....



Og denne unge frøkenen (?) her som nøt en liten seiltur på fjorden! Isflaket hadde god fart!



Skipet MS Spitsbergen er nylig renovert og klargjort for alle verdenshav og isforhold. Jeg har ikke vært om bord, men det som ble vist sto ikke noe under kvaliteten på andre cruiseskip.

Bildet under er et formiddagstreff for 'løse fugler'.




















Denne enestående reportasjen hadde verken BBC eller noen amerikansk tv-stasjon klart! De når ikke NRK til knærne enn gang! Og NEI! Dette var ikke "gæmlis-tv" for svaksynte og rørete pensjonister!
Og som innledningen på dagens artikkel sier; INGEN annen tv-stasjon eller filmselskap hadde vært i nærheten av slik profesjonalitet!

Så tusen takk til både rederiet Hurtigruten og NRK for disse festdagene! Jeg gleder meg til resten!
Det var ikke nødvendig med blodtrykksmedisin en eneste dag!

Alle bilder er fra NRK's TV-reportasje.


Geir
Geirh@getmail.no

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar