søndag 20. september 2015

Royalt besøk i fjordarmen


Finbesøk på brygga i vår bukt!



I disse dager da vårt kronprinspar (Haakon og Mette-Marit for de av våre lesere som er republikanere..) er litt ute å padle (For de tungnemme: Nei! Vi bruker ikke "ute å kjøre" når vi er i maritimt miljø...). Men, hvor var vi ? Jo, det var svært ærefullt at det nevnte par tok seg tid til å ta til babord (venstre) da de dro sørover ut fra Frognerkilen og inn i Bonnefjorden (ja da ,jeg er helt enig at det fortsatt burde hete Bundefjorden, men-men). Undertegnede sto på brygga og så at skipet plutselig kom fossende i min retning. Først trodde jeg at styrmannen hadde inntatt noen litt for edle dråper, men nei da, skipet fortsatte innover fjorden.
Jeg skjønte jo fort at jeg burde ringe ordfører, lensmann eller rådmann umiddelbart!
Men så, like før jeg skulle bukke ærefullt og ønske herskapet velkommen til vår enkle bukt, tok skipet ytterligere litt babord og strøk videre innover fjorden.

Vel, så ble det ikke ikke akkurat på brygga vår skipet la til denne gangen, men det var nå tett på da!

Og målet for turen var visstnok å besøke Enebakk! ? Hallo! Det er sikkert deilig med en tur på fjorden, men når målet er Enebakk, hadde det kanskje vært greiere å sale opp en av de "sorte" og ta veien fatt? For så vidt jeg har skjønt har ikke Enebakk kommune noen særlig kystlinje..

Geir
geirh@getmail.no

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar