mandag 4. juni 2018

Ikke klag!

Er du av den typen som klager over det meste? Vel, jeg vil ikke antyde at du er det, men jeg hører mange som klager for tiden. Og selvsagt er det varmen som har vært gjenstand for folks misnøye de siste dagene og ukene. Folk vil ha det varmt, men nå er det visst for mye av det gode for mange. Jada, jeg vet dette bare gjelder deler av landet. Håper dere nordpå også får varme etter hvert.


Og at det har jo vært varmt den siste tiden er det ingen tvil om. Media er alltid raskt ute med å fortelle oss om nye metrologiske rekorder, det være seg varmerekorder i disse dager eller kulde og snørekorder sist vinter.

Jeg synes det er deilig med varme og vi som bor i Norge bør jo vite at dette ikke vil vare så det gjelder å nyte det mens vi kan. Snart er vi tilbake til det vi er vant med, fjorten grader og tilskyende. Som jo er det vanlige sommerværet.

Hvert år drar mange av oss til sydligere breddegrader for sol og varme, og alle synes jo de er deilig. I år kan vi skryte av noen uker med tørrere og varmere vær en de fleste destinasjoner i det store landet vi kaller syden, og det er vel positivt? Nå er riktignok ikke prisene på drikkevarene her hjemme på syden-nivå, men allikevel? Det blir jo ikke helt det samme når du må jobbe om dagen, det gjelder nyte helgene og de stadig lengre kveldene og glede deg over at du ikke behøver å reise sydover i år.


Jeg har inntrykk av at det er de samme menneskene som klaget over kulde og snø i vinter, som klager over varmen nå. Og jeg regner med at disse også kommer til å finne noe galt med de andre årstidene.

Så ikke klag, sug til deg varmen og nyt været, men ikke kast paraplyen, kjenner jeg værgudene rett må vi nok betale dyrt for dette senere i sommer!

Jens



 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar