torsdag 8. november 2018

Bart

November er den måneden jeg klør under nesa og har problemer med inntak av suppe. November er nemlig den måneden jeg gir inntrykk av å ha engasjement og at jeg bryr meg. Og som følge av dette, og fremelsker jeg en mustasje eller bart. Resten av året lar jeg stort sett ting passere.

Jeg vil ikke påstå at barten min ser bra ut - og når måneden er over er jeg rask til å fjerne den og gå tilbake til normalen. Nå er det ikke sånn at det i løpet av disse dagene blir noen imponerende bart. Den kan på ingen måte konkurrere med legendariske eksemplarer som Barte-Sam eller Josef Stalin. Men den er synlig, særlig i slutten av måneden!


Det er selvsagt en årsak til at jeg pryder meg med ansiktshår en måned i året. Movember er en årlig kampanje som setter søkelys på menns helse med pengeinnsamling til forskningsprogrammer. Bak kampanjen står Movember Foundation som er en uavhengig internasjonal stiftelse. Movembers deltakere har totalt samlet inn 3 294 millialder kroner og har finansiert over 800 forskningsprogrammer i 21 land.

Hvis dere ser mange med noe som ligner på bart disse dagene så er det kanskje en Mo Bro. Eller kanskje det bare er mange trøndere der du oppholder deg.

Jeg har funnet en nettside som selger alle mulige hjelpemidler for pleie av barter og skjegg. Det finnes spesielle kammer og børster, voks og kremer. Dette ser litt interessant ut og gir meg litt lyst til å anlegge heltidsbart. Men jeg tror det kanskje blir litt mye styr, så jeg dropper det nok i år også.

Jens


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar