søndag 2. desember 2018

Krise?

Som jeg skrev om i mitt forrige innlegg droppet jeg Black Friday til fordel for behagelig handel foran PC-en. Som sagt så gjort, surfingen etter julegaver gikk greit og det var mye fint å velge blant. Det er jo gjerne det når du kan velge fra hele verden.

Jeg var godt i gang og fikk bestilt to gaver da det stoppet brått. Jeg har en vanligvis veldig stabil leverandør av nettjenester og tenkte som så at det ville går seg til ganske raskt.


Under anleggsarbeid var det nok en overivrig gravemaskinfører som hadde kuttet fiberkabelen som forsyner mitt område med de nødvendige signaler, til både TV og Internett. I etterkant fikk jeg vite at jeg var en av 15000 abonnenter i Bærum som var rammet. Etter ca. 65 timer var alt tilbake til normalen. 
 
Jeg har aldri lagt skjul på at jeg ser endel på TV, og jeg sitter mye foran PC-en. Og det var ganske uvant å være uten begge deler. Jeg vet at jeg kan kjøre nettbrett og PC via mobiltelefonen, men det er så styrete. Først fikk jeg panikk, men jeg tenkte som så at i en relativt problemfri tilværelse burde jeg vel greie å kjempe meg gjennom noen timer uten digital kontakt med omverdenen.
Og det gikk selvsagt helt greit. Men det fikk meg også til å tenke litt tilbake. Det er ikke så lenge siden verden var litt annerledes, med et meget begrenset TV-tilbud og Internett ikke engang var et fremmedord. Enklere tider!


 

Jeg betrakter meg som et relativt moderne menneske, og Internett og et bredt TV-tilbud er en del av hverdagen jeg setter pris på.

Det er litt skremmende hvor lett det er å venne seg til de nye kanalene for nytte og underholdning og hvor lost du føler deg når de forsvinner, om enn bare for en kortere periode. Men krise var det definitivt ikke.

Jens




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar