torsdag 30. mai 2019

Det er mye å glede seg over

Det er mye å glede seg over i hverdagen, det gjelder bare å gripe fatt i det. Jeg våkner og kommer meg ut av senga, bare det er jo et pluss. Lager meg en god kopp kaffe og en skål med granola med biola over til frokost - og en ny dag er i gang. Rododendronen utenfor soverommet mitt er i full blomst og er med på å gi dagen en fin start.


Når jeg går gjennom dagens nyheter prøver jeg også å finne noe å glede meg over. Jeg fulgte til en viss grad med på EU-valget. Ikke fordi jeg føler at det angår meg direkte, men vi blir jo påvirket av det som skjer i Europa. Jeg er litt splittet når det gjelder valgresultatene. Det gleder meg at de grønne partiene har fremgang, samtidig som det bekymrer meg at partiene ytterst til høyre også går frem mange steder. Det er tydelig at det er store endringer i måten stemmene fordeles og det skal bli spennende å se hvilke utslag det får i høstens kommunevalg her hjemme.

Jeg har vært en tur på Furustøl, som er navnet på hytta jeg har på Blefjell. Da jeg ikke er noen tilhenger av snø og ski, bruker jeg den ikke på vinteren. Den er imidlertid hyppig i bruk resten av året og det er alltid stas med den første turen på våren. Ting skal ses over og forbedringer og vedlikehold skal planlegges. Hytta betyr mye for meg og er forbundet med mange gode minner.


Jeg regner med at du også har ting å glede deg over. Det er viktig å se de små tingene. Som tidligere nevnt, en god kopp kaffe og en fin blomst kan være nok. Det funker for meg, finn ut hva som gleder deg og grip fatt i det.

Jens



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar