torsdag 9. mai 2019

Kom mai du skjønne milde...


Jeg var en tur syd i landet sist helg, et sted som vanligvis omtales som «Sørlandet». Og optimistisk som jeg er regnet jeg med sol og varme og hadde pakket med shorts og lett tøy. Dette ble det ikke bruk for da værgudene stort sett bare bød på vind, regn, sludd og hagl. Jeg hadde heldigvis også med noe varmt og vanntett tøy.



Jeg var hos gode venner som bor på en trivelig gård. Og med god mat og jevnt tilsig av gin & tonic ble det en hyggelig langhelg.








Det er jo også sjøørret-sesong og det lykkes meg å lande et fint eksemplar på en snau kilo. Da spiller været liten rolle!

 
 
 
 
 
Her er en av stedets beboere som har funnet seg en lun plass.
 
 
Tittelen på dette innlegget er tatt fra en gammel 17. mai/barnesang med tekst av Christian Adolf Overbeck og melodi av Wolfgang Amadeus Mozart.

Dette er vel en sang mange husker og her er første vers.

   Kom, mai du skjønne, milde,
   gjør skogen atter grønn,
   og la ved bekk og kilde
    fiolen blomstre skjønn!
   Hvor ville jeg dog gjerne
   at jeg igjen deg så!
   Akk, kjære mai,
   hvor gjerne gad jeg i marken gå!

Lær deg dette og stem i på 17. mai!

Jens




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar