lørdag 4. januar 2020

Livet går videre


 
Det er ikke meningen å slå an en stusselig og negativ tone i det nye året, men det er jo det som hele tiden skjer. Uansett hvordan det siste året har vært, om julefeiringen var vellykket eller ikke, livet går alltid videre. For de fleste av oss.
Det er ikke nødvendig å tenke så mye på det. Ikke bruk all den energien på å planlegge det nye året. Vel, det er selvsagt ting som planlegges litt, økonomi, ferier og hva du skal ha til middag. Men det å sitte klar på nyttårsaften med mange gode og ambisiøse forsetter er bare en måte å påføre seg selv mange skuffelser på. Men det ligger vel i vår natur å forsøke å forbedre oss.

Vi må jo håpe det beste, at ting går seg til og livet i 2020 vil fortone seg som en evig dans på roser i lyckliga gatan. Personlig har jeg liten tro på at det skal bli sånn, jeg er ikke spesielt pessimistisk av meg, jeg er realistisk. Jeg vet at det er flest hverdager også i det nye året og det er jeg forberedt på. Det er en av mine kjepphester; hvis du sørger for at hverdagene er bra, så er sjansen god for at blir livet bra. Hvis du så prøver å «krydre» det hele med noen høydepunkter innimellom, så er du i mål. Det er mye vi ikke har kontroll på derfor er det viktig å gripe fatt i det vi kan.

Min jul har vært bra, de siste årene har jeg feiret juleaften sammen med 1-2 andre. Sist juleaften derimot var jeg sammen med 9 andre og det var veldig hyggelig og i stor kontrast med tidligere juler. Mange unger (under 30 år), liv og røre og sprø svor og mange pakker. Helt topp!

Selv om jeg kanskje kan virke litt tilbakeholden i mine forventninger til 2020 vil jeg selvsagt håpe det beste for alle leserne våre og ønske alle et
GODT NYTT ÅR!

Jens




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar