søndag 8. mars 2020

Hva er viktig for deg?


Det har jeg lurt på ofte, hva er egentlig viktig for oss? Det er det selvsagt ingen fasit på, vi er forskjellige og dermed er det også mange meninger om hva som er viktig. Jeg kan og vil ikke være noen dommer over dette og må ta utgangspunkt i hva jeg synes er viktig. Men sant å si er det lettere å blinke ut hva som ikke er viktig, i hvert fall for meg.

I disse dager med kinesiske virus flyende rundt synes jeg det er viktig å følge med på hva medisinsk fagpersonale kommer med av råd og vink om hvordan vi kan begrense smittefaren. Selv om det noen ganger kan virke litt motstridende. Det som er litt skremmende er at det er påvist smitte av personale ved sykehus og helseinstitusjoner, de burde ha forutsetninger for å holde virus unna. Så hvem kan vi egentlig stole på?

Det er vel bare et tidsspørsmål før avdankede idrettsfolk og umorsomme komikere skal dele råd og vink og erfaringer med coronaviruset, det er for meg helt klart uviktig hva de mener.

Det har den siste tiden vært mye snakk om mengden av reklamemateriell vi får i postkassen. Det er folk med i overkant mye fritid som fører statistikk, veier og samler på reklameavisene for så i etterkant å klage på det. Og det er selvsagt mange som henger seg på, de vanlige klagerne som er mot alt. 

Dette reklamemateriellet representer arbeidsplasser, handel og omsetning. Dette er elementer som bidrar til at samfunnet går rundt og at naturvernerne kan snylte på statlige midler.


Skal vi legge ned alt her i landet? Fra før av er mye produksjon flyttet ut og enkelte grupperinger vil avvikle oljeutvinningen. Men uansett er det faktisk fortsatt lov å tjene penger i Norge. 

Dette ble kanskje litt krast, men det er noen av de tingene som er viktig for meg.

Jens





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar