mandag 9. januar 2017

En sporty helg


Denne helgen har jeg vært ekstremt sporty. Jeg har vært med på ski både nedover med mange svinger i Adelboden og Maribor og bortover før jeg avsluttet med den bratte oppoverbakken Alpe Cermis i Val de Fiemme. Skøyter har jeg også vært innom i Nederland, men det er ganske flatt. Tror faktisk jeg var en tur innom Lathi også.
 
Joda, som dere selvsagt har gjettet har jeg bare deltatt i alt dette via TV-skjermen. Og det er nok like greit, utøverne har klart seg veldig bra uten min direkte innblanding. Jeg har tidligere antydet at jeg ser litt sport på TV, men etter denne helgen må jeg nok innrømme, jeg ser på mye sport på TV. Men det var slitsomt da, fra min posisjon i godstolen å følge med på sportsendinger på tre kanaler samtidig i to dager. Men jeg har kommet meg gjennom, uten noen form for ulovlige stoffer. Og utøverne har klart seg bra også, noen gledelige og noen skuffende prestasjoner som vanlig.
 
 

Når man bor alene som jeg gjør, er det fint å ha TV. Den kan skrus av og på etter behag, og så lenge kabelen er i orden er det lite krangel med den. Jeg hører mange snakke om at de følger med på serier av alle slag. Game of Thrones og The Walking Dead er serier som blir nevnt, uten at jeg har klart å mobilisere noen interesse for disse. Jeg har forstått at å streame neste episode så fort den kommer ut i USA er en hobby for mange.
 
Jeg liker å se på kjappe amerikanske komiserier med innlagt latter og serier om restaurering av klassiske biler. Matprogram og dyreprogram er også bra. Det hender jo også at et kommer en god film på TV, og det liker jeg godt. Ellers er jo hvileløs zapping fra kanal til kanal alltid morsomt.
 

Etter denne intense TV-sportshelgen var det godt å komme på treningsstudioet igjen. Jeg kjører noen ganske intense økter der et par ganger i uken for å komme gjennom sesongen.

Jens
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar