tirsdag 19. september 2017

Det lakker mot jul...

Nei! Selvfølgelig gjør det ikke det! Men i skrivende øyeblikk er været helgrått, meldingen for de nærmeste dagene er ikke særlig muntre og snart kommer det hvite dere vet ned på bakken. Men det er nå tross alt bare 6 måneder til tulipanene igjen titter opp av jorda.

Så for å muntre oss opp litt tenkte jeg å oppsummere litt av sommerens mer eller mindre gode minner. Det har jo tross alt vært en bra sommer med ok vær og artige aktiviteter syntes jeg. Men muntre burde nok heller stått i anførselstegn.

Først litt fra postkassen og telefonen (sms)
Redningsselskapet, Kreftforeningen og ganske mange andre humanitære organisasjoner har begynt en noe mer aggressiv markedsføring. Hvis du først har vært så raus å gi en økonomisk gave til en av dem, har flere nå begynt å purre på "årets bidrag".  Jeg setter dette i anførselstegn fordi personen som ringer deg takker for fjorårets bidrag. Men umiddelbart etterpå sier vedkommende;

"Jeg kan ikke se at vi har mottatt årets bidrag fra deg"! Kan du ha glemt oss?

Første gang jeg fikk denne telefonen ble jeg paff og tenkte at ok her de fått inn en røver som ikke er så nøye med spillereglene. Men de øvrige organisasjonene følger dessverre samme fremgangsmåte.

Jeg vet ikke hvem, men her må det da være et offentlig organ eller etat som har ansvaret for at organisasjonene følger spillereglene. Dessuten burde organisasjonene selv skjønne at de graver sin egen grav ved å gjennomføre denne aggressive markedsføringen.

NRK's DAB-kupp orker jeg ikke tenkte på en gang! Hjemme er det ok, men kjører du bil i tunneler og gjennom flere fylker dukker det opp "svarte hull". Men det går seg vel til.


Så litt fra velferdssamfunnet og noe personlig gruff. 
  • Vil vi virkelig ha Freia melkesjokolade i 14 forskjellige smaker?
  • Og 18 - atten forskjellige brødsorter på frokostbordet?
  • Hvorfor klarer ikke reportere i verken NRK eller TV2 å si kjøpe , men sier sjøpe?
  • Har det virkelig blitt godtatt at nyhetsreportere sier sinnsykt?
Men det for vel holde for i dag. Tenkte si noen ord om Nesoddens store sønn, Eirik Jensen. Men vi får tross alt vente til dommen er rettskraftig. Anken kan bli spennende nok den.

Geir
geirh@getmail,no




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar