mandag 30. oktober 2017

Fersk fisk og klingende mynt!

Ikke de store sensasjonene kanskje, men først en liten erkjennelse; Jeg har aldri trodd jeg har vært blant Mensa-medlemmene, men kanskje heller litt sånn medium oppvakt.. Derfor leser jeg alltid flere ganger når jeg ser tekst og/eller bilder av selvmotsigelser.

Først en liten sak fra oppdrettsnæringen:

Gladlaks fra Lerøy!


Produsenten Lerøylaks annonserer med at "Her har vi bare gladlakser"! Ok!
Nå kan vi jo ikke se om fisken på bildet smiler, men utslettet ser jo ikke særlig godt ut. Og det var vel derfor den fikk slippe... (Mattilsynet har funnet 40 ganger den tillatte mengde lakselus hos Lerøy).


Jeg var i tvil om jeg skulle legge inn et portrett-bilde av lusa, men det kan jo være greit å ha det i bakhodet når du gjør deg opp en mening om du skal velge tam- eller villfisk til middag.

Det aller beste hvis du er i nærheten av fersk- eller saltvann; ta med deg fiskestang eller bunnsnøre, et par brødskiver og en termos med noe varmt i.  Skulle du ikke få napp, får du uansett frisk luft og en god naturopplevelse! Og så kan du jo kjøpe en pakke frossenfisk på vei hjem. Det er faktisk det ferskeste du får hvis du ikke fisker selv!

Bilder: lusedata.no


Gratis mynter!

Og så tilbake på landjorda
Hva er det med Samlerhuset?  De skal ha for at de kontinuerlig gir bort jubileumsmynter for all verdens "runde årstall" og andre feiringer.
MEN.... Jeg har, gud vet hvor mange ganger,.  bestilt gratis jubileumsmynter. Siste bestilling for Slaget ved Hafrsfjord ( år 872). Mynten til høyre på bildet. Men har jeg mottatt noe? Akkurat!
Hva dronning Elisabeth har med dette slaget å gjøre er jo et annet spørsmål. Begge er plassert på samme side på deres nettside.


Jeg har lagt inn en bestilling både på Samlerhuset.no og Vikingmynt.no  Men har jeg mottatt noen mynter da? He-he, akkurat!

Ha en fortreffelig uke!


Geir
geirh@getmail.no

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar