lørdag 28. april 2018

Time is on my side

Det behøver ikke å skje noe hele tiden, det er min oppfatning om det meste. Hvis jeg leser en bok behøver det ikke være action fra første side, det samme gjelder filmer. Det er viktig at ting tar sin tid på den rette måten og det er dessuten sunt og karakterbyggende å kjede seg litt innimellom. Okay, da jeg var ung var jeg nok mer opptatt av litt futt og fart, men stort sett likte jeg at tiden gikk og at jeg rakk å følge med på den.


Mye av tiden har jo gått med til å jobbe, som det er for de fleste av oss. Det har jeg alltid likt og jeg har alltid lagt mye i det. Jeg har vært innom forskjellige bransjer med nye ting å lære hele tiden - og det har vært morsomt. Og noen ganger slitsomt, men jeg har likt det og da har det stort sett alltid vært lystbetont.


Mange har travle dager, med jobb og familie og har sin fulle hyre med å sjonglere hverdagen, og det kan være krevende. Mange prater mye om hvor travelt de har det og koketterer litt med det, men de vil nok ikke være det foruten. For noen betyr det mye å fortelle andre om hvor busy de er.

er jeg pensjonert, men jobber litt og da i et firma som selger high-end sportsartikler på nettet. Det er en bransje jeg ikke har vært i tidligere og det er spennende.

Mange er redde for tilværelsen etter de slutter å jobbe, og ser for seg lange kjedelige dager. For meg handler det like mye om hva jeg ikke behøver å gjøre, som hva jeg skal bruke tiden til.

En av mine favoritter, Neil Young sier i sin låt «Hey Hey, My My» fra 1979: «it´s better to burn out than to fade away» med tanke på begivenheter i sin karriere. Jeg liker denne linjen og selv om jeg kanskje ikke tar den helt bokstavelig, mener jeg den kan ha betydning for mange av oss. Det er viktig å finne en balanse mellom rock´n´roll og en litt roligere tilværelse.

Jens



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar