søndag 10. april 2016

Kvelds(s)nytt

Noen små tanker mens cognac'en  kveldskaffen blir varm.

  • 150 rein med egen GPS rundt halsen på Finnmarksvidda! Jøss! Jeg trodde da de kunne navigere uten elektronisk hjelp?
Men ny kraftledning forstyrrer visstnok deres innebygde kompass. For øvrig mener jeg våre små håpefulle (nå mener jeg de på 2 ben) bør lære seg kart og kompass før de får tildelt sin egen elektriske "veipeker". Slepp dem ut i skauen og la dem finne veien hjem. Premien hvis(...) de finner veien hjem er en GPS. Finner de ikke veien er det et minne for livet. Se f. ø. siste avsnittet under.



  • Ros til vår kommunalminister! Jada, jeg fleiper ikke! Han har faktisk kommet til den fantastiske konklusjon at Fylkeskommunen skal nedlegges! Jeg har ligget våken flere netter, søkt på nettet, spurt såkalt "lærde", men har overhodet ikke fått klart svar på hva Fylkeskommunen driver med. Tusen takk Jan Tore! En annen sak er jo kommune-sammenslåingen da. Der er vi ikke helt på bølgelengde Jan Tore! Vi her ute i fjordarmen (Nesodden kommune) ønsker ikke å bli en bydel i Oslo! (Oslo 13). Så ha det klart for deg!


  • Statskirken (Den norske kirke). Svar meg helt ærlig nå! Hvis den årlige medlemsavgiften ble kr. 500.- Hadde du da meldt deg ut?

  • Frilufts-barnehage (Vet ikke om det heter det). Jeg ser stadig flere "tanter og  onkler" med 8-10 småttinger som haleheng på vei til skogen. Tydelig med ved til bål og hver sin lille sekk. Det gleder veldig en gammel skrott (og teoretisk friluftsmann) som ble holdt inne hver dag i Uranienborg Barnehage mot sin vilje. Fy tante Ragnhild!
Litt blanda drops på en søndagskveld, men deilig å få skrevet det av seg!
Ha en fornuftig aften!

Geir
geirh@getmail.no

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar