lørdag 13. januar 2018

Lett og fin i kroppen idag?

Ikke du heller nei? Så vidt klart å slepe deg ut av senga.  Og passert 40 og føler deg som 70?
Kjenner på om hjertet fortsatt slår? Beveger deg litt ustø ut på badet, åpner såvidt øynene foran speilet og ser nøye... Hva da? En person du ikke kjenner?

Alle aldre har sin sjarm sa min gamle mor. Vel-vel... Det er en sannhet med svært mange modifikasjoner. 

40-års krisen er vel verst! Kommer du forbi den uten særlig mén, blir det etter hvert lettere. Livsstilssykdommene som høyt blodtrykk, hjerteproblemer og nerver utenpå kroppen har blitt 'vanlig'. Og så dukker den vi helst ikke snakker høyt om; nemlig kreften.
Jeg er helt sikker på at livsglede hver dag er en hovedfaktor til å sånn noen lunne holde hodet over vannet og dermed tenke positive tanker.
De som kjenner meg og nå leser dette innlegget, vil sannsynligvis tenke; "Du verden! Hvorfor lever han da ikke som han tenker og skriver? Han som etter en lett forkjølelse umiddelbart sutrer "Hva sa jeg?" Joda! Fordi det en fordel å alltid tro det verste! Da får du nemlig alltid positive overraskelser!

Disse tankene falt ganske lett når jeg leste vedlagte fødselsdags-notis i Aftenposten. 108 - etthundreogåtte år gamle Georg M Nygaard. Les den!


Han jobbet som snekker til han var 85! Og kjørte bil til han var 95! 
Og stelte for seg selv til han var 100!

De fleste av oss begynner å syte når vi passerer 40! Da hadde Georg bare såvidt begynt på sitt yrkesaktive liv!

Og moralen er? Tja.. godt humør og 2 glass rødvin daglig...


Geir
geirh@getmail.no

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar