lørdag 27. januar 2018

Litt hummer og Campari på en stille søndag


Endelig!

Nå slipper vi å si at vi skal  treffes på marsje eller hvordan det nå uttales! Veikro-kjeden MARCHE legger ned kafeene sine i Norge etter å ha tapt 120 mill. kr. Takk og pris! Dessuten kommer vi ikke til å savne maten der. Den var av de dårligste i Norge. Og det sier ikke lite. Dessverre har mange lokale veikroer falt for fristelsen til å servere oppvarmet mat fra samme storkjøkken. Selv  de siste oppegående kroer både lang E6/E18, Rv 7 og Rv 40 kjører samme "grauten" til middag og plastpakkede, svette rundstykker til frokost og lunsj.
*

Siden vi er inne på vanskelige franske ord vil jeg idag gratulere GUCCI. For de uinnvidde er det et fransk firma som produserer moteklær i den aller øverste pris- og kvalitetsklasse (uttales gutsji). De har nå besluttet  at de sier nei takk til pelsen på bur-revene på norske pelsdyrfarmer!

*

Da jeg er over middels interessert i skisport, må jeg i ren misunnelse nevne årets  ski-navn (allerede); Johannes Høstflot Klæbo. Til tross for gud vet hvor mange seire på rad, klarer han fortsatt å virke ydmyk og sannsynligvis også være det. I tillegg  bruker han både rosa hansker og solbriller og slipper unna med det...da er du relativt trygg på deg selv...
Håper du bare ikke går på en smell i OL. Hold deg unna snørrete norske skiløpere de nærmeste 14 dagene.




Og så glemte jeg å si at det er såmanns-søndag idag! Da kan dere jo diskutere hvorfor i all verden den dagen er plassert  januar!

#meetoo

Til slutt idag har jeg noe brennheit om #meetoo i bloggverdenen.

NEI!!! Jeg har ikke det! Nå må det da for p... være nok! Nå håper jeg bare hr. Støre  også kan slutte å ta på seg det sørgmodige, stakkarslige ansiktet. Nesten uansett hva hr. Giske har foretatt seg fortjener han ikke den halshugging han har fått i samtlige medier.
Heldigvis skal advokatene gjøre opp seg i mellom slik at vi slipper sutring fra politikerne og gudjammerlige diskusjoner i alle medier! Dere må da kunne finne noe mer konstruktivt å skrive om og vise frem på skjermen! Eller skjer det ingen ting av media-relatert interesse i vårt land?


Geir
geirh@getmail.no


Bilder: wikipedia




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar