mandag 26. september 2016

Ja, god jul da dere!

Ja, nå lakker og lir det mot jul! Du gleder deg vel allerede. Tenk på marsipan, ribbe, lutefisk, julegater, juletreet og så mye mer. Herlig!

Nei, nei, nei!!!
Vi vil ikke ha alt denne kommerse
juledritten nå!
 

Ved et besøk på MENY Nesodden i dag fant jeg (tro det eller ei!) fiks, ferdig nydelig rakfisk, julemarsipan og juleansjos! Jeg spurt om de var usikker på kalenderen, men nei da! Kundene vil ha jul nå sa mannen i butikken! Ja da så!
Er dette sant, er det dere der ute som må ta dere sammen! Dere kan da ikke mene at dere vil ha jul nå! Jeg har jo for pokker ikke tørr badebukse en gang!  Jeg har også tenkt meg en tur til Plantasjen for å kjøpe inn litt høstforbedring til planter og trær. Og ja da! Helt sikkert er julepynten ferdig utstilt! Jeg vet det, garantert! Og det verste er at folk kjøper juletrepynt nå! Skjerp dere!

Jeg er i utgangspunktet veldig "julete", men det får da være måte på! I dag er det 26. september.
Jeg spøker litt i vår redaksjon med at dette er den siste sommermåneden. Men, ja da! Jeg vet at vi deler opp i 4;
Des-Februar = Vinter, Mars-Mai = Vår, Juni-August = Sommer, September-November= Høst 

Altså er vi nå inne i den første høstmåneden!

Er det litt av "velstandsprisen" at vi nå vi hele året ønsker at alt er tilgjengelig? Altså at vi virkelig vil kunne kjøpe ALT hele året? Det kan da ikke være sånn? Vi må da ha noe å glede oss til! Ellers blir det som Ole Paus sier: "Vi har alt! Og det er også alt vi har!" Kom igjen dere der ute! Vil dere virkelig ha jul nå?

Under et besøk på Ustaoset i 1000m høyde i helgen var det så vidt høstfarger, men grei temperatur (nesten shortsvær..). Da blir det helt feil og komme hjem til jul i lavlandet! Hallo! Ja da! Jeg vet jeg bare kan lukke øya og gå forbi juleutstillinger og julemat i butikken. Men jeg vil ikke ha det dytta opp i nesa mi nå!

Så igjen: Vær så snill!

Vi vil ikke ha jul før 1. desember!
 
 
Geir
 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar