tirsdag 7. februar 2017

Dette må bli forbudt!


Oppfinner, idémaker, produsent, utøver og eier burde bli hardt straffet for følgende:

Ostehøvelen
En ost skal skjæres med kniv, ikke høvles! Derfor kalles heller ikke en person som behandler ost for snekker!

Robotklipperen
Jada! Selvfølgelig stas å sitte inne i sofaen og styre gressklipperen! Men hva med å lette litt på r... og få litt frisk luft og gratis muskelbruk? Og det viktigste er at denne dævelmaskinen også crosser  rundt om natta og da er det faktisk fortsatt noen som er ute for å skaffe seg mat. Nemlig Bolla pinnsvin! Og flere av disse
utryddingstruede små skapningene liker seg svært godt på plenen din, for der er det mat! Så sett iallfall klipperen i garasjen om natta!


Nei, jeg...
Alle idrettsutøvere som alltid svarer på et spørsmål med nei, jeg... (Heidi Weng-metoden). Hva med iallfall av og til prøve å bite seg i leppa og si: Jo da, det...

Start-stopp funksjonen i bilen Ja da, jeg vet det sparer bensin når bilen står stille foran rødt lys. Og ja da, jeg vet jeg kan slå av en  bryter. Men det må jeg gjøre hver j... gang jeg er ute og kjører! Og jeg vil selv bestemme når bilen min skal gå på tomgang eller ikke!
Symbolet på bryteren (til venstre) er jo så logisk? Hm, særlig!

Hei-hei!
Jada! Jeg har skrevet om denne opptil flere ganger! Men hjelper det? Overhodet ikke! Kan ikke du neste gang du er på kjøpesenteret (jo, det er bare der..) være så snill å fortelle damen i butikken at det holder lenge med én "hei"? Topp! Mulig hun blir litt småsur, men bare si til henne at du kommer fra senterledelsen (Sannsynligvis Steen & Strøm) og at det bare skal  være én hei.

Vareplassering i dagligvarebutikken
Hvorfor i all verden må jeg hver gang jeg er inne i en dagligvarebutikk for første gang bruke en halvtime ekstra for å finne hvor hver enkelt vare er plassert? Selv to butikker i samme kjede har fullstendig ulikt vareplassering. Jeg er ikke tilhenger av standardisering, men her må det ryddes! Og iallfall må butikker i samme kjede plassere varene likt. (Eller er strategien at du skal gå litt rundt og impuls-plukke varer?)


Jeg  har en lang liste til, men hvis du lover å forholde deg strengt til mine pålegg ovenfor, skal jeg vente med resten. Men du er under oppsikt!

Takk for at du tok deg tid til dagens gruff-samling! Og du! Send oss en kommentar da!
(Og nå har jeg allerede kommet i bedre humør).

Geir
geirh@getmail.no

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar