søndag 26. februar 2017

Mye å glede seg over(?)


Som jeg har antydet i tidligere innlegg er jeg litt mer enn gjennomsnittlig glad i TV-sport. Og nå med ski-VM i Lathi er det mye å glede - og også ergre seg over.
 

 
 
Jeg er virkelig glad for at Marit Bjørgen er tilbake, vi trenger virkelig «Skidronninga» i slag. Hun løper fra alle og nå har hun jammen med seg et barn også! Og når hun blir intervjuet i etterkant på sin sjarmerende «ski-dialekt» (trøndersk) da gleder vi oss alle. Også hilste hun til sin dopingtatte venninne som måtte bli hjemme. Fantastisk! Håper hun får flere barn og blir enda bedre.

 
 
Det var en spennende 30 kilometer for gutta. Synd med stavbrekket til Sundby, på dagen 35 år etter Oddvar Brå brakk sin stav. Var det skjebnebestemt? Lå det i bakhodet på Sundby? Han fremstår som en mentalt sterk person og med hans rutine virket feilskjæret som førte til stavbrekket litt unødvendig. Uansett tror jeg ikke han hadde tatt gullet fra Ustjugov, men det får vi aldri vite.

Vi har flere dager foran oss med ski VM og vi kan håpe og tro det blir mer edelt metall til Norge. Hopperne og kombinertløperne har ikke helt innfridd ennå, men flere muligheter kommer.
 

For øvrig er det pent med nysnøen som kom i går, jeg gleder meg over den i trygg forvissning om at den forsvinner fort og at våren er i anmarsj.

Jens


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar