lørdag 8. april 2017

Service

Service er noe vi er opptatt av og en viktig faktor når vi avgjør hvor vi vil bruke pengene våre. Service er derfor viktig også for næringsdrivende og hvordan de vil fremstå i markedet. Og som vi alle vet, service kan være både god og dårlig.



Vi liker å bli møtt med god service når vi kjøper en vare eller en tjeneste og det er selvsagt avgjørende for hvorvidt vi kommer tilbake for en nye handel. De fleste av oss er vel vant til hyggelig og rimelig god service der vi gjør våre daglig innkjøp, men noen ganger er det noe eller noen som skiller seg ut.


Sist uke fikk jeg erfare begge deler, båe god og dårlig service, den dårlige først. Mandag skulle jeg treffe en slektning til lunch i Oslo. Valget falt på Østbanehallen som jeg har gode erfaringer fra ved tidligere besøk. Imidlertid hadde jeg ikke besøkt restauranten Fjøla tidligere. Menyen så bra ut og lokalene var fine så vi gikk inn der et skilt ba oss vente på å bli anvist plass. Etter å stått noen minutter totalt oversett av personalet gikk vi inn å satte oss. Vi bestilte kyllingsalat, og den kom etter altfor lang tid. Når sant skal sies var kyllingen av førsteklasses kvalitet, men det var også alt. Dårlig anrettet og med mangelfullt tilbehør, og brødet som hørte med kom halvveis i måltidet. Vi ba etterhvert om regningen, men servitøren sto å så ut av vinduet i stede for å ordne med den. OK, jeg vet at noen dager går mye galt, men her var det ikke noe som gikk som det skulle, men kanskje stedet fortjener en ny sjanse.




Så var det den gode servicen, den opplevde jeg onsdag. Det ligger mye grus på veien etter vinteren og en av disse småstenene fant veien til mitt bilvindu. Jeg kontaktet et lokalt bilglassverksted, Hurtigruta Carglass på Lysaker Torg og fikk time neste dag. Topp service fra første minutt, bilen var klar som avtalt og i tillegg til at vinduet var fikset ble den levert med nye vinduspussere, rene vinduer og støvesugd innvendig. Jeg er klar over at alt blir dekket av bilforsikringen min, men effektiviteten og den gode servicen er ingen selvfølge. Godt jobba.

Jens


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar