tirsdag 22. november 2016

Hvorfor er det sånn da?

Det er mye jeg lurer på her i verden og jo eldre jeg blir jo mer lurer jeg! Jeg stiller derfor flere spørsmål jo eldre jeg blir. Men får jeg noen svar og blir jeg noe klokere? Neppe...

For eksempel:
Langrenn er den mest populære idretten i Norge viser en ny undersøkelse i Aftenposten. Til tross for dopingbeskyldninger og -dommer, "knickers-adelens" mange ukloke beslutninger, fyllekjøring, enorme smøringsbusser og budsjetter samt krangling mellom lokale og sentrale ledere. Og det er ikke stille selv midt på sommeren.
Er det nettopp derfor at det aldri er kjedelig? Det skjer noe hele tiden, både positivt og negativt. Selv fyllekjøringen til Petter blir godtatt! Stakkar! Han drakk jo fordi han var lei seg!


Eller er det etterlevninger fra "gutta på skauen" med vømulls-bukse (unnskyld: vadmel) og treski. Det virkelige ekte! Birkebeinerne som reddet kongen. Er vi der liksom? Neppe.
Undesøkelsen (bildet) skal visstnok ha dekket begge kjønn med alder +10.

Her er listen:
1. Langrenn
2. Skiskyting
3. Håndball
4. Fotball
..
13. Sjakk

Med bakgrunn i mandagens svart/hvit-blemme av Karlsen (nei, ikke tapet, men oppførselen etterpå), er en 5-åring som ikke vil spise maten sin mer moden og lettere å omgås.  Derfor rykker neppe sjakk oppover listen. Mon tro om Magnus lærer av 1/2 mill i bot?

PS.
Like før dette innlegget gikk i trykken kom opplysningen om at Vegard Ulvang brukte forstøver-apparat i sin karriere på grunn av astma. Han var veldig syk altså men ble erklært frisk samme høst.
Det var godt å høre!  DS.

                                                                        *

Til slutt i dag litt gratisreklame

Bladet "Vi over 60" med tilhørende nettsted er utmerket for deg som har passert 50 eller kanskje føler deg litt sånn av og til?

Her er det egentlig stoff for alle aldersgrupper, men mye bra om pensjon og eldre-rettigheter, reiser, opplevelser med mer. Ikke noe sidrompa sutrestoff!

Jeg var i utgangspunktet skeptisk (er jo 43 i hodet...), men ble faktisk positivt overrasket!

Geir
geirh@getmail.no

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar