tirsdag 14. mars 2017

3-stjernes hotell for Mikkel


I følge pelsdyrbonde Sigbjørn Kirkebøen setter ikke Mikkel andre krav til hotelloppholdet hos han enn "Et lite hus med seng på taket".
I avisen Hallingdølen sier han at de vet jo ikke om noe annet liv! Å ja, nå er det nok jeg som er dum! Er vokst opp på Majorstua i tillegg. Da skjønner jeg jo at slipper du Mikkel ut av buret kommer han garantert umiddelbart tilbake utpå kvelden når han blir sulten og lengter til den lune senga si.

 "Pelsdyra har krav til liggehylle og levegg"  sier loven. Du ser jo at Mikkel trives utmerket på taket. Smiler fra øre til øre og prater litt med revetispa i suiten ved siden av.

Det er som reven som ble flådd for tredje gang sa; "Der blir jo en vane!"

Kjære dere jenter, kvinner, damer!  Jeg skjønner at dere syntes det er skjønt med en myk pels på kroppen når det snør og blåser kaldt ute! Men det syntes reven også! Og han har ikke noe alternativ! Det har dere! Prøv en fuksepels! (Er det ikke det det heter?)

Gi gjerne pelsdyroppdretterne erstatning for 2-3 års inntektstap, men få slutt på dyremishandlingen nå!

ADVARSEL! Jeg kommer ikke til å gi meg før våre myndigheter har satt en stopper for denne unødvendige næringen!

(Se f. ø. bilde av en lykkelig, fri rev på mitt forrige blogginnlegg.)

Geir
geirh@getmail.no

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar