torsdag 30. mars 2017

Sjøflyhavna Kro

Jeg hadde et ærend i Fornebu området her om dagen. Det var en stund siden jeg hadde vært der ute og hadde min fulle hyre med å finne frem mellom fancy kontorbygninger, verksteder og rundkjøringer. Og mange nye og sikkert dyre boligblokker i Murmansk-design. Området er meget godt utnyttet etter at flyplassen forsvant.

Hvis du befinner deg i området rundt lunchtider og kunne tenke deg noe annet enn plastpakket mat, kan jeg anbefale Sjøflyhavna Kro. Den ligger som den alltid har gjort, med sjøen og sjøflyhavna på den ene siden og alle de store kontorbygningene på den andre. Som en hyggelig utseende oase blant alle stål og glassbygningene. Trivelig inne også, med særpreg og karakter og preget av godt vedlikehold. Blandingen av amerikansk diner og litt tradisjonell kro, som de selv hevder, er absolutt til stede.

Menyen er innholdsrik og litt som må forventes hvis de ønsker å tilfredsstille gjester både fra de omkringliggende kontorene og beboerne i området. Litt burger, litt pizza og litt fisk og noen store, gode smørbrød burde gjøre de fleste fornøyd.

Ved et tidligere besøk spiste jeg Milanoburger med kyllingbryst, salat, mozzarella og fries, og var svært fornøyd med det. Denne gangen falt valget på Skagen smørbrød med Skagenrøre, ørretrogn og salat. Et stort og innholdsrikt smørbrød til kr 184,-. Ikke rørende billig, men alt tatt i betraktning vel verd pengene. Friskt, nylaget og velsmakende, servert på en skive meget godt brød.


Fra menyen kan ellers nevnes: Chevre salat, fisk og skalldyrsuppe, diverse burgere stekt på kullgrill og moules frites.

Sjøflyhavna Kro har en stor, fin uteservering og jeg tror at jeg ved mitt neste besøk på stedet skal jeg spise blåskjell og fries i sola. Stedet anbefales!

Jens


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar