torsdag 9. mars 2017

Sola varmer!

Har dere kjent det? De få gangene sola er fremme er det skikkelig varmt og godt. Men du verden hvor surt det kan være når den går bak en sky. Sånn er det jo hvert år, det er en periode før våren slår til som er litt uforutsigbar.


Og i år har vi blitt lurt flere ganger, hver gang vi tror at det definitivt er våren som har meldt sin ankomst kommer det snø. Jeg anser meg selv som en relativt voksen mann, og hvis jeg bare teller år så er jeg definitivt voksen, så jeg burde vite. Men jeg blir lurt hver gang.
 
 
Etter en mild og snøfattig vinter var jeg så fornøyd med den globale oppvarmingen, men så svikter den totalt og serverer snø i mars. Og statistisk er det jo ikke noe unormalt med det, men jeg bryr meg ikke om statistikk. Jeg vil ha vår og sommer, nå!
Men som tidligere nevnt har jeg lagt noen år bak meg så jeg vet at jeg ikke alltid kan får det som jeg vil.

Hva slags vår og sommer vil vi få i år? Tabloidene har vel allerede begynt å gi plass til alskens spåmenn og orakler som forteller oss hva vi har i vente. Og det er jo like morsomt hvert år. Vått eller tørt, varmt eller kalt, jeg håper ikke alt vi får som minner om sommer er en varm uke i mai.
 
 
Det er greit å ikke vite for mye om hva som vil skje i fremtiden, du planlegger og garderer deg så godt du kan, men noen overraskelser vil alltid komme. Sånn er det vel med været også, vi må ta det som det kommer. Og det er jo like greit. Hvis vi visste nøyaktig hvordan sommeren ville bli, var det vel fare for at Norge ville være folketomt når regnet spruter og alle campingplasser ville være stappfulle i perioder med godt vær.

Uansett, jeg vil ha vår nå!

Jens

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar