mandag 29. mai 2017

Har du glemt at det var noe som het...

Idag blir det litt sommerlett stoff i en sommervarm fjordarm.

Vi starter med litt nostalgi. Alt var bedre før ikke sant? Nei, selvfølgelig var det ikke det!

Skvettlapp
Alle dere under la oss si 40 år kjenner ikke dette produktet. Enkelt fortalt er det en gummiplate montert nederst og bak hvert hjul på en bil. Dette for å unngå steinsprut på både egen og bakenforkjørende bil.
Men etter at grusveiene ble omgjort til asfalterte riks- og motorveier forsvant behovet for skvettlapper (trodde man..). Fortsatt forekommer stensprut og ødelagte frontruter. Kan det være at Hurtigruta Carglass fikk en avtale med veimyndighetene om å la grusen bli liggende lengste mulig? Steinsprut er helårig.

Den franske padda
Mens vi er inne samferdsel og en smule tilbakeblikk, vil jeg gjerne vise en av de mest coole bilene som har eksistert. Nemlig Citroën DS (bildet).

Franske biler generelt og Citroën spesielt er topp design, men kanskje ikke det du skal satse på med hensyn til driftssikkerhet.



Blomkarsen
Hvor har det blitt av denne da? Kanskje ikke verdens vakreste og mest spennende da, men den var da villig og blomstret hele sommeren! Var den ikke fin nok for hagesentrene?

Slå dere sammen og spør etter en frøpose hos nærmeste gartner!






Gyngestolen
Jeg skrev litt om møbler (sofaer med sittehøyde 14 cm over gulvet) i mitt forrige blogginnlegg. Husker dere gyngestolen? Har du ikke prøvd den, bør du snarest gjøre det! Den er herlig avslappende! Hører dere, møbeldesignere! Vi vil ha en gyngestol i tøft design!






Fiskekabareten?
Ref  halvparten av vårt bloggnavn. En herlig lunsj/middagsrett som må prøves. Oppskrift finner du i ethvert godt møblert kjøkken.



Pjolter og røkejakkeHer snakker vi stil! Pjolter er en blanding av (dårlig) cognac og selters. Drikkes i høye glass stor sett i herreselskaper, men de lå vel et hakk under cognac-adelen med blazer og pene benklær.


PS
Dere får bære over med meg idag. Jeg må innrømme at jeg har hatt størst fokus på det tekniske.
Ny PC med "ny" teknologi er ikke min sterke side. Jeg ble overrasket over at det i det hele tatt kom ut både bilder og tekst. Min takk går derfor idag til Rausand Data på Nesodden for god support. DS

Geir
geirh@getmail.no

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar