torsdag 23. november 2017

Finn frem nisselua! Ribba er ferdig og granen pynta! Og 2 tøffe herrer skal hedres!

Vi skriver 24. november



Ja og så da sier du kanskje? Neei... det plager ikke meg, men jeg er sikker på at svært mange allerede er halvveis i juleinnkjøpene og idag er det "Black friday" og da må vi jo ut å førjuls-handle!

Nå er det jo ingen grunn til å ergre seg over dette! Herregud! Vi lever i et relativt fritt land og kan handle julenisser, påskekyllinger og svømmeføtter hele året!

MEN! Det er  nøyaktig 4 uker til julaften! Tygg litt på den! 

Nå har jo dere i familien blitt enige (ifjor) om at I ÅR skal dere ikke la dere rive med av handelsstanden og kjøpe som gale allerede i november, men isteden satse på det gode samværet. Samle familie og venner, nyte juleevangeliet og den gode samtalen. Så lar dere alle de andre ta seg av gavehysteriet og krampepyntingen.
Kan du være snill og gjøre meg en tjeneste? Når du har samlet familien iår til ovenfor nevnte "juleforberedelse", vær snill og stå klar med telefonen og ta et bilde av de som har møtt frem umiddelbart etter at du har fremført ditt budskap. Send bildet til meg. Lykke til!

*

Så over til noe helt annet, nemlig mennesker jeg beundrer.

PETTER BØCKMAN
Petter er universitetslektor og zoolog ved Naturhistorisk Museum,
Universitetet i Oslo. Han kaller seg populærvitenskaplig kunnskapsformidler. 
Etter å ha gjennomført 12 års grunnutdanning og slepet meg gjennom støvete lærere som umulig kan ha fått med seg noe særlig av pedagogikken, "så jeg lyset" første gang Petter fortalte med glødende entusiasme og et humørfylt og glødende engasjement. 
Han snakker i "bilder" og fanger din oppmerksomhet til de grader! Og formidler budskapet som om han selv har ligget i hi eller på skauen midt blant ulver og bjørn Og det har han vel kanskje også. Petter er ofte i NRK både tv og radio. Her forteller han om alt fra flott til isbjørn. 
Hvorfor var du ikke der da jeg skulle lære om verden og livet?


 
BÅRD EKER
 Bård er industridesigner, båtkonstruktør, oppfinner, bedriftseier og  gud vet hva annet! Han har tegnet biler for SAAB, KOENIGSEGG med flere og båter som blant annet Hydrolift. I tillegg ovner for Jøtul, barnevogner og peiser.
Av nyere produkter er hi-fi merket IXION (bildet under). Den blir håndlaget og har eget demo-rom hos Harrods i London




Geir
geirh@getmail.no

(Og nei, vi er ikke sponset av XXL...)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar